top of page

Marc Majolée

Marc Majoleé is een gedreven ondernemer. Deze gedrevenheid zie je terug in de projecten die hij doet maar ook in zijn grote hobby de wielersport.

In zijn projecten zijn samenwerkingen en de consument centraal stellen twee belangrijke ijkpunten.

Gedrevenheid ten top

In de wielersport heb ik vele toppen gefietst. Soms privé, zoals de [berg 1 en berg 2] maar ook voor goede doelen. Bijvoorbeeld de Alpe d’Huez in de Franse Alpen ten bate van de KWF Kankerbestrijding. Deze gedreven kan ik ook kwijt in mijn werk in de retail sector. Ik werk graag samen met partijen om bruisende winkelgebieden te creëren.

Ik gebruik verschillende technieken om tot concrete onderbouwde plannen te komen. In mijn vele werkzame jaren in de retailbranche heb ik een groot netwerk opgebouwd. Zo kan ik de juiste partijen bijeen brengen en snel schakelen.

Heeft u vragen op gebied van winkelgebieden, retailadvisering, Interim/procesbegeleiding of Conceptontwikkeling? Ik maak graag vrijblijvend kennis met u. 

Samen kom je verder

Samenwerkingen zijn voor mij heel belangrijk. Door samen te werken kom je tot nieuwe inzichten kun je schalen in projecten. De volgende partijen wil ik graag uitlichten als fijne samenwerkingspartners:

De consument centraal

In visie- en (her)ontwikkelingstrajecten gaat het om een samenstel van belangen. Het is belangrijk dat alle partijen naast hun eigen belang, het gezamenlijke belang goed in kaart wordt gebracht. In winkelgebieden kan het gezamenlijk belang gevonden worden in het (be)dienen van de consument vanuit de insteek:

  • Als de consument tevreden is, geeft hij zijn/haar geld uit;

  • dan is de ondernemer tevreden, die maakt omzet;

  • dan is de eigenaar/belegger tevreden, die ontvangen huur en rendement;

  • dan is de overheid tevreden, die ontvangt OZB en algemeen belang wordt gediend.

 

Het centraal stellen van de consument lijkt voor de hand te liggen, maar is dat zeker niet. Al te vaak hoor ik dat ‘de consument het niet weet’. Tegelijkertijd weet men ook niet waarom hij dan wegblijft. Het lokale DNA wordt niet of nauwelijks onderzocht en vertaald naar het winkelgebied, zodat het beoogde succes vaak uitblijft. Er zijn steden die dit wel doen (Den Haag, Haarlem) en die floreren.

bottom of page